عصر دیجیتال و تحول در دنیای بازاریابی ?

0
2233
عصر دیجیتال و بازاریابی اینترنتی

عصر دیجیتال چگونگی بازاریابی محصولات و کالاها را تغییر داده است. در واقع زمین بازی را طوری تغییر داده است که شرکت ها مجبورند استراتژی های خود را مدام به روز کنند تا بتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند. تحولی جدید آغاز شده است وهمچنان پیش می رود.(روندسافت)

عصردیجیتال

اکنون می بینیم که دیگر نیازی به بودجه زیادی برای بازاریابی نیست در این مقاله شما خواهید آموخت که چگونه عصر دیجیتال تمام کانالهای  بازاریابی راتغییر داده است:

1-ارائه خدمات به مشتریان همواره ممکن و در دسترس است.

پیش از عصر دیجیتال ارائه خدمات به مشتریان فاکتور خیلی مهمی در دنیای کسب و کار محسوب نمی شد. چرا که فروشنده مغازه در داخل مغازه با خوشرویی و مهربانی سعی می کرد که مشتری را برای خریدن متقاعد کند و پس از این که مشتری خریدش را انجام می داد و از مغازه بیرون می رفت دیگر همه چیز فراموش می شد. ولی امروزه قضیه فرق می کندچرا که عصر دیجیتال این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است و می بینیم که ارائه خدمات در دیجیتال مارکتینگ هرگز متوقف نمی شود.مردم توقع دارند که شرکت های فروشنده کالا یا ارائه کننده خدمات همواره پاسخگو باشند. وقتی 89 درصد شرکت ها معتقدند که ارائه خدمات به مشتریان مهمترین چیز در عرصه رقابت با سایر شرکت ها می باشد آنگاه همه شرکت ها تلاش می کنند تا بهترین خدمات خودشان را ارائه کنند . اینکه می گوئیم شرکت ها باید همواره در دسترس باشند بدین معنا نیست که یک شرکت باید 24 ساعته آماده پاسخگویی باشد بلکه منظورمان این است که شرکت ها باید سعی کنند که مشکلات مشتریان خود را به سریعترین حالت ممکن حل و فصل کنند.

بخوانید:  تاثیر برنامه CGC بر عادات بازاریابان موفق

2-فرصت های رقابتی برابر

تغییر دیگری که عصردیجیتال ایجاد کرده است تغییر در ارتباطات است امروزه کانالهای دیجیتال مارکتینگ به طور یکسان در اختیارهمگان قرار دارد. امروزه شاهد آن هستیم که حتی شرکت های کوچک و نوپا نیز به قدرتمندی شرکت های بزرگ و صاحب نام در عرصه تبلیغات و جذب مشتری عمل می کنند. چرا که آنها می توانند با استفاده از دیجیتال مارکتینگ افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهند و خود را به تعداد بیشتری معرفی کنند.

3-تبلیغات دیجیتال مارکتینگ موثر،کارآمد و ارزان محسوب می شود.

پیش از این می دیدیم که شرکت هایی که تبلیغات پرهزینه می کردند و بودجه های هنگفتی برای این امر اختصاص می دادند برنده محسوب می شدند چرا که میتوانستند افراد بیشتری را جذب کنند.

مطالب خواندنی :فواید بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها چیست؟

اما دیگر اوضاع فرق کرده است. به عبارت دیگر لازم نیست که بک شرکت بودجه زیادی برای جذب مردم هزینه کند. این تغییر فوق العاده است چرا که فرصت تبلیغات یکسانی برای همه شرکت ها مهیا است و اکنون شرکتی برنده است که خدمات بهتر و کالای بهتر را ارائه می کند.

4-تبلیغات سنتی از بین رفتنی است.

می بینیم که با وجود آمدن عصر دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات سنتی دیگر آن اعتبار پیشین را ندارد . مردم دیگر مجبور نیستند که جلوی تلویزیون بنشینند و مرتب تبلیغات تلویزیونی را در هنگام تماشای فیلم های مورد علاقه شان تحمل کنند چرا که آنها می توانند همان فیلم مورد علاقه شان را بدون هیچ گونه مزاحمت تبلیغات به صورت آنلاین تماشا کنند.

بخوانید:  بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه است؟

علاوه بر این، تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ بهتر عمل می کند چرا که شما فقط و فقط هزینه مورد نیاز برای جذب مخاطبان خود را می پردازید و نه همه مردم.

5-بی توجهی به تبلیغات سنتی

احتمالا با پیدایش عصر دیجیتال بیشترین تغییر در بی توجهی به تبلیغات سنتی پیش آمده است . بی توجهی به تبلیغات حالتی است که مردم دیگر تبلیغاتی را که به آنها آنلاینی ارائه می شود توجهی نمی کنند تازه باید بدانیم که مسدود کننده ها نیز بسیار مرسوم اند. حتی وقتیکه تبلیغات ظاهرمی شوند افراد بدون لحظه ای درنگ آن را کنار می زنند.

به بسیاری از شرکت ها ثابت شده است که تبلیغات به روش سنتی حتی به صورت آنلاینی کاملا از رده خارج شده است. کانالهای دیجیتال مارکتینگ مجبورند پیش از گرفتن چیزی را ارائه بدهند. تبلیغات باید موثر باشند و شما باید بسیارخلاقانه دراین زمینه عمل کنید.

مطالب خواندنی : تاثیرات دیجیتال مارکتینگ روی کسب وکار ؟

حرف آخر

عصردیجیتال کسب و کار و روش بازاریابی شرکت ها را متحول ساخته است. در این دوره فضای رقابت برای همه یکسان و ممکن شده است و شاید هم همه مردم از این تغییرات راضی نباشند اما باید دانست که این تحولات پیش آمده همچنان پیشتاز است واتفاقات جدید در راه است.

ravandsoft

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here