اهمیت و مزایای ویدئو مارکتینگ چیست؟

0
1131
مزایای ویدئو مارکتینگ

چقدر با دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارید؟ به نظرتان نقش ویدئو مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اهمیت ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی در این دنیای دیجیتال و مجازی چقدر است؟ اگر فکر می‌کنید که ویدئو نمی‌تواند کسب و کارتان را رونق دهد، سخت در اشتباه هستید! با مطالعه این مقاله به اهمیت و مزایای ویدئو مارکتینگ پرداخته می‌شود و متوجه خواهید شد که با ویدئو می‌توانید به چشم مشریانتان بیائید! همراه روندسافت باشید.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی محتواست که با استفاده از تصاویر متحرک حقیقی یا مجازی ویدئویی، مخاطبان و مشتریان کسب و کارهای مختلف را جذب برند می‌کند. اما آیا با هر ویدئویی می‌‌توان به بازاریابی ویدئویی اقدام کرد؟! قطعا پاسخ این سوال منفی است. برای این که بتوانید ویدئو مارکتینگ قدرتمندی داشته باشید، باید اصول بسیاری را رعایت کنید تا بتوانید در قلب مخاطبان کسب و کارتان نفوذ کنید!

اهمیت ویدئو مارکتینگ

مزایای ویدئو مارکتینگ چیست؟

اما ویدئو مارکتینگ چه مزایا و نقاط قوتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید تکانی به کسب و کارتان بدهید؟! اگر اهل شبکه‌های اجتماعی باشید، متوجه شده‌اید که کاربران این شبکه‌ها علاقه زیادی به تماشای ویدئو دارند و دوست دارند که به جای خواندن متن، اطلاعات خود را در قالب تصاویر متحرک دریافت کنند. پس می‌توانید محتواهای مورد نظر خود را در قالب ویدئوهای جذاب به مخاطبتان ارائه دهید و آن‌ها را با خودتان همراه کنید. اهمیت ویدئو مارکتینگ به قدری است که نمی‌توان آن را کتمان کرد. فرض کنید که همزمان در برابر یک متن نسبتا بلند و هم‌چنین یک ویدئو 1 دقیقه‌ای قرار گرفته‌اید. کدامیک را برای دستیابی به اطلاعات مورد نیازتان انتخاب می‌کنید؟! با پاسخ دادن به این سوال می‌توانید به بخشی از اهمیت ویدئو مارکتینگ پی ببرید! در ادامه به تعدادی از مزایای ویدئو مارکتینگ اشاره می‌شود.

بخوانید:   رها شدن سبد خرید توسط مشتری را چگونه مدیریت کنیم؟

1- ارتباط عمیق با مخاطب ایجاد کنید

اگر بتوانید ویدئوهای جذاب و با لحن مناسب برای مخاطبانتان تولید کنید، می‌توانید یک ارتباط نزدیک و صمیمی با آن‌ها برقرار کنید و پیوندی محکمی بین کسب و کارتان و مخاطبان هدفتان ایجاد کنید. یک ویدئو موثر و قوی می‌تواند به جای چندین صفحه متن برای کسب و کارتان ایفای نقش کند و نقش موثرتری را هم در جذب مخاطب ایفا کند. علاوه بر این، با ارائه ویدئو موجب می‌شوید که کاربران فضای مجازی با شما تعامل بیشتری داشته باشند و ارتباطاتتان با مخاطبان مستحکم‌تر شود.

مزایای ویدئو مارکتینگ

2- مخاطب را به مشتری تبدیل کنید!

یکی از دیگر از مزایای ویدئو مارکتینگ ، بالا بردن نرخ تبدیل و افزایش فروش کالا و یا خدمات برند شماست.  این‌جاست که اهمیت ویدئو مارکتینگ برایتان ملموس‌تر می‌شود. تماشای ویدئو به مشتریان شما کمک می‌کند که دید خوبی نسبت به برند و محصولات شما پیدا کنند و در ساده‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن به اطلاعات مورد نیارشان دست پیدا کنند. پس با ساخت ویدئوهای هوشمندانه کار خود و مخاطبانتان را راحت کنید!

3- منحصر به فرد شوید!

یکی دیگر از اهمیت های ویدئو مارکتینگ در این است که به برند کسب و کار شما کمک می‌کند که خود را بین رقبایتان برجسته کنید و منحصر به فرد شوید. می‌توانید با تولید ویدئوهای منحصر به فرد و متناسب با برند خود در ذهن مخاطبانتان ثبت شوید و همه با مشاهده ویدئوهایتان، بی درنگ به یاد برند شما بیفتند. از تاثیرگذاری ویدئوها بیشترین استفاده را بکنید و میختان را در ذهن مخاطبانتان محکم بکوبید!

بخوانید:  Stories اینستاگرام ؛ رسانه شخصی کسب و کار شما

بازاریابی ویدئویی

4- ویدئو بر سئو موثر است

یکی از نگرانی‌هایی که ممکن است در مورد ساخت ویدئو و استفاده از بازاریابی ویدئویی برایتان وجود داشته باشد، این است که استفاده از ویدئو در سایت به سئو سایتتان ضربه می‌زند! اگر چنین تصوری دارید، باید بگوئیم که نگرانی‌تان بسیار بی‌جا و اشتباه است. دقیقا برعکس این تصور حقیقت دارد! یعنی استفاده از ویدئو نه تنها سئوی سایتتان را خراب نمی‌کند، بلکه به طرز چشمگیری آن را بهبود می‌دهد. قرار دادن ویدئو در صفحات سایتتان موجب می‌شود که کاربر زمانی را به تماشای ویدئوی شما اختصاص دهد که این زمان در واقع زمان ماندن کاربر در سایت شماست. در این صورت، اعتماد موتورهای جستحو به سایت شما بالاتر می‌رود و می‌تواند رتبه خود را بالاتر ببرید.

5- به اشتراک گذاشته شوید!

یکی دیگر از مزایای ویدئو مارکتینگ برای کسب و کار شما این است که ویدئوی شما توسط کاربران مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود. به این صورت که کاربرهای مختلف می‌توانند به عنوان پرسنل شما ایفای نقش کنند و هر کدام تبدیل به بازاریاب‌های شما شوند! پس با تولید ویدئوهای جذاب و دلربا از این فرصت طلایی غافل نشوید و خود را در معرض در اشتراک قرار گرفتن قرار دهید!

نتیجه‌گیری

برای این که در دنیای وسیع دیجیتال دیده شوید، باید راهکارهای مختلفی را استفاده کنید و کسب و کارتان را در معرض توجه افراد مختلف قرار دهید. یکی از روش‌های موثر در بازاریابی محتوا برای رونق دادن به کسب و کارتان، روی آوردن به بازاریابی ویدئویی است. اهمیت و مزایای ویدئو مارکتینگ قابل چشم‌پوشی نیست؛ پس به جای مقاومت در برابر آن، به سوی تولید ویدئوهای متناسب در برندتان بشتابید!

بخوانید:  100 کسب و کار موفق و زود بازده

برای ویدئو مارکتینگ کسب و کار خود می‌توانید از شرکت فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ روندسافت کمک بگیرید. تیم بازاریابی محتوای روندسافت می‌تواند در زمینه های مختلف کانتنت مارکتینگ مانند تولید محتوای ویدئویی، متنی، گرافیکی، اینفوگرافیک و موشن گرافیک، برند شما را برای دیده شدن یاری کند.

با روندسافت تماس بگیرید

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here