نکات مهم در بهترین طراحی سایت فروشگاهی

0
1165
بهترین طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی در واقع فروشگاه مجازی شماست. فروشگاهی که باید بتوانید پای مشتریان واقعی بسیاری را به آن‌جا باز کنید. اما فروشگاه مجازی‌تان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتوانید مشتری‌های خود را در آن‌جا پاگیر کنید؟ این‌جاست که باید محیط فروشگاهتان به گونه‌ای باشد که مشتریان را ترغیب کند که در آن‌جا به گشت و گذار بپردازند! به نظرتان چگونه می‌توانید محیط فروشگاه مجازی‌تان را برای مشتریان جذاب کنید؟! اگر طراحی سایت فروشگاهی قدرتمندی داشته باشید، می‌توانید این جذابیت را برای کاربران سایتتان ایجاد کنید. در این مقاله به برخی نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی اشاره می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فروشگاه اینترنتی‌تان را به یک پاتوق مجازی امن برای مشتریان واقعی‌تان تبدیل کنید! با روندسافت همراه باشید و بهترین طراحی سایت فروشگاهی را برای فروشگاهتان رقم بزنید!

یک سایت فروشگاهی دلربا ایجاد کنید!

برای این‌که کاربران سایت فروشگاهی‌تان، به محیط کسب و کار شما علاقه‌مند شوند و دوست داشته باشند که به نقاط مختلف سایتتان سر بزنند، باید علاوه بر طراحی یک ظاهر جذاب، به موضوعات دیگر نیز توجه کنید. به عبارت کلی، باید سایتتان از همه نظر در دسترس کاربرانتان باشد و مشتریانتان بتوانند به راحتی به همه چیز دسترسی خوبی داشته باشند. در ادامه به برخی «نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی» پرداخته می‌شود که شما را برای ایجاد یک فضای دلنشین برای مشتریانتان یاری می‌کند. برای این که بهترین طراحی سایت فروشگاهی را داشته باشید، از این نکات غافل نشوید!

بهترین طراحی سایت فروشگاهی

1- جذابیت در عین سادگی را در سایتتان حکم‌فرما کنید!

سعی نکنید که با شلوغ کردن سایت فروشگاهی خود، مشتریانتان را سردرگم کنید! به یاد داشته باشید که سادگی باید در سراسر سایتتان موج بزند. این سادگی هم باید در گرافیک و رابط کاربری‌تان وجود داشته باشد و هم در تجربه کاربری‌ای که به مخاطب سایتتان هدیه می‌کنید. البته سادگی نباید موجب شود که از جذابیت و زیبایی سایت غافل شوید. در واقع، نه باید اجازه دهید که سادگی‌تان فدای جذابیت شود و نه جذابیت فدای سادگی! رعایت این تعادل، هنری است که با آن می‌توانید حس خوبی به کاربران سایت فروشگاهی‌تان بدهید و در راستای اجرای بهترین طراحی سایت فروشگاهی قدم بردارید.

بخوانید:  اینباند مارکتینگ چیست؟+ آشنایی با ابزارهای بازاریابی درونگرا

2- از بخش «نظرات مشتریان» غافل نشوید!

برای اجرای «بهترین طراحی سایت فروشگاهی»، خودتان را به جای مشتریان بگذارید! قبل از خرید کالاهای مختلف‌، می‌خواهید نظرات افرادی که تجربه استفاده از کالای مورد نظرتان را دارند، بدانید. پس این امکان را در اختیار کاربران سایت فروشگاهی خودتان هم بگذارید که بتوانند از نظرات مشتریان استفاده کنند. سعی کنید که کالاهای خوبی را عرضه کنید که نظرات مثبت در مورد کالاهای مختلف عرضه شده در فروشگاهتان، موجب افزایش فروشتان گردد!

3- «نوار جستجو» را فراموش نکنید!

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که یک نوار جستجو را برای بالا بردن دسترسی کاربران سایتتان فراهم کنید. حق هر مشتری است که بتواند در فروشگاهتان گشت و گذار کند و بتواند کالای مورد نظرش را پیدا کند. پس با غفلت از قرار دادن نوار جستجو در سایتتان، مشتری‌های خود نپرانید! نمی‌توانید برای انجام بهترین طراحی سایت فروشگاهی از این قابلیت‌ها چشم‌پوشی کنید!

طراحی سایت فروشگاهی

4- تصاویر با کیفیت را در سایت فروشگاهی خود به کار ببرید

سعی کنید که بهترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها را در فروشگاه اینترنتی خود جای دهید. برای ارائه محصولاتتان باید عکس‌های با کیفیت و از زوایای مختلف محصول را در سایتتان قرار دهید تا بتوانید به بهترین صورت ممکن، کالاهای خود را نمایش دهید. هم‌چنین می‌توانید برای هر کدام از محصولات ارائه شده در سایت فروشگاهی خود، یک ویدئو به عنوان معرفی محصول قرار دهید که مشتری بیشتر با کالای مورد نظرش آشنا شود.

5- همه دستگاه‌های ارتباطی را در نظر بگیرید!

فکر کنید که همه مشتری‌هایتان با رایانه شخصی وارد سایتتان می‌شوند. سایت فروشگاهی شما باید در همه وسایل الکترونیکی که به سایتتان متصل می‌شود، خوب به نظر برسد. بسیاری از مشتریان شما از تلفن‌های همراه هوشمند یا تبلت‌ها وارد فروشگاه اینترنتی شما می‌شوند که باید فروشگاهتان برای آن‌ها نیز جذاب به نظر برسد و دسترسی کافی را به آن‌ها بدهد. اگر در طراحی سایت فروشگاهی خود این دسته از مشتری‌ها را نادیده بگیرید، رسما مشتری‌هایتان را به سمت رقبایتان هدایت می‌کنید!

بخوانید:  6 نکته طلایی برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

6- در مورد هر محصول خود، توضیحات کافی بدهید

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که در مورد هر کدام از محصولاتی که در سایتتان عرضه می‌کنید، توضیحات کافی و مفید را ارائه دهید که مشتری با همه ویژگی‌های محصول مورد نظرش آشنا شود. ارائه توضیحات مفید و جامع برای محصولات، علاوه بر این که مشتری‌هایتان را با محصول مورد نظرش آشناتر می‌کند، می‌تواند طوری بهینه شود که بتوانید نتایج خوبی را در موتورهای جستجو به دست آورید.

7- در طراحی سایت فروشگاهی ، به لندینگ پیج‌هایتان توجه ویژه‌ای داشته باشید

لندینگ پیج‌ها یا صفحات فرود یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سایت‌های فروشگاهی هستند که در طراحی سایت فروشگاهی خود باید بسیار به آن‌ها توجه کنید. در لندینگ پیج‌ها می‌توانید مشتریانتان را به بهترین شیوه ممکن به صفحات دلخواهشان هدایت کنید. هم‌چنین می‌توانید کوپن‌های تخفیف و سایر برنامه‌های تشویقی خود را به حالت جذابی در صفحه‌های فرود خود قرار دهید. با بهینه کردن محتوای صفحات فرود خود می‌توانید مشتری‌های مورد نظرتان را از طریق موتورهای جستجو به سایتتان بکشانید. برای این‌که بهترین طراحی سایت فروشگاهی را داشته باشید، نباید لندینگ پیج‌ها را نادیده بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی

8- فرایند پرداخت را در سایتتان ساده کنید

نکته مهم دیگر در طراحی سایت فروشگاهی این است که فرایند پرداخت را در سایتتان ساده‌سازی کنید تا مشتری پس از انتخاب کالای مورد نظرش، برای پرداخت به مشکلی بر نخورد. فرایند پیچیده پرداخت و سردرگم کردن مشتری برای پرداخت وجه کالای مد نظرش، ممکن است او را از ادامه خرید منصرف کند. در این صورت مشتری را تا در لحظه پرداخت تنها می‌گذارید و همه تلاش‌هایتان را بر باد می‌دهید! پس با پیچیده کردن فرایند پرداخت، بهترین طراحی سایت فروشگاهی خود را نابود نکنید!

بخوانید:  بهترین رابط کاربری و تجربه کاربری را طراحی کنید

سخن آخر

برای این که طراحی سایت فروشگاهی قدرتمندی را داشته باشید و بتوانید بسیاری از مشتری‌ها را به سایتتان علاقه‌مند کنید، باید به نکات بسیاری توجه کنید. نکات مختلفی که فقط به ظاهر سایتتان مربوط نیست و جوانب مختلف سایت فروشگاهی را در بر می‌گیرد. با رعایت نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی خود می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را به مکان لذت‌بخشی برای مشتری‌هایتان تبدیل کنید.

طراحان سایت فروشگاهی شرکت فناوری اطلاعات روندسافت می‌توانند شما را برای مالکیت فروشگاه مجازی مورد نظرتان یاری کنند. هم‌چنین روندسافت پس از طراحی سایت فروشگاهی ، شما را تنها نمی‌گذارد و سایتتان را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. هم‌چنین برای بازاریابی دیجیتال محصولاتتان و تامین محتوای مناسب برای سایت فروشگاهی خود می‌توانید از تیم دیجیتال مارکتینگ روندسافت کمک بگیرید. بازاریابی محتوا، سوشال مارکتینگ، بازاریابی ویدئویی و برخی از سرویس‌های دیگر را می‌توانید از تیم بازاریابی دیجیتال روندسافت دریافت کنید.

با روندسافت تماس بگیرید

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here