اینباند مارکتینگ چیست؟+ آشنایی با ابزارهای بازاریابی درونگرا

0
1350
بازاریابی درونگرا یا اینباند مارکتینگ

چقدر در مورد بازاریابی درونگرا یا اینباند مارکتینگ می‌دانید؟ به نظر شما استفاده از این نوع بازاریابی می‌تواند کسب و کارتان را از این رو به آن رو کند؟ چه تفاوتی بین بازاریابی درونگرا و برونگرا وجود دارد؟ ابزارهای بازاریابی درونگرا چیست و چگونه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟ در این مقاله با این شیوه بازاریابی آشنا می‌شوید و یک روش جدید بازاریابی را یاد می‌گیرید که می‌تواند به رونق کسب و کارتان کمک بزرگی بکند. روشی که مانند آهن‌ربا مخاطبان را به سمت کسب و کارشما می‌کشاند! برای آشنایی با ایباند مارکتینگ و مزایای آن و هم‌چنین ابزارهای بازاریابی درونگرا با روندسافت همراه باشید.

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing در یک کلام شیوه‌ای از بازارایابی است که در آن، به جای این که شما به دنبال پیدا کردن مشتری‌هایتان باشید، این مشتری است که کسب و کار شما را پیدا می‌کند. با اینباند مارکتینگ به صورت طبیعی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شوید و مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرید. در واقع با ارائه محتواهای کاربردی و جذاب، مخاطب را با کسب و کارتان آشنا می‌کنید و آن‌ها را به مشتری‌های خود تبدیل می‌نمائید. بازاریابی درونگرا یک آهن‌ربای قدرتمند است که مشتریان را به سمت کسب و کارتان جذب می‌کند. تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا در همین است که در بازاریابی درونگرا، مشتری، شما را پیدا می‌کند و در بازاریابی برونگرا، این شما هستید که به روش‌های مختلف به دنبال پیدا کردن مشتری هستید.

اینباند مارکتینگ چه مزیت‌هایی دارد؟

اینباند مارکتینگ

پس از آشنایی با مفهوم اینباند مارکتینگ، نوبت به این می‌رسد که با مزایای این نوع بازاریابی آشنا شوید تا بتوانید در مورد استفاده کردن یا نکردن از این روش تصمیم بگیرید. برخی از مزایابی بازاریابی درونگرا عبارت هستند از:

بخوانید:  مسیر پیش روی دیجیتال مارکتینگ در سال 2018

1- تاریخ انقضا ندارد

اینباند مارکتینگ بر خلاف کمپین‌های برونگرا که در زمان اجرای کمپین ثمر می‌دهند، محدودیت زمانی برای نتیجه دادن ندارد و روش پایداری است. در بازاریابی درونگرا با تولید محتواهای همیشه سبز می‌توانید به صورت نامحدود از سرمایه گران‌بهای محتوا بهره‌مند شوید.

2- مخاطب واقعی را به سمتتان می‌کشاند

با استفاده از اینباند مارکتینگ، می‌توانید مخاطبانی را به سمت کسب و کارتان بکشانید که به خدمات یا محصولات شما علاقه دارند و محصولات شما برای آن‌ها جذاب است. در این صورت، احتمال تبدیل شدن مخاطبانتان به مشتریانتان بالا می‌رود و به عبارتی نرخ تبدیل بالایی را به دست می‌آورید. یعنی درست به هدف می‌زنید!

3- اعتماد مخاطب را به دست می‌آورد

همه ما نسبت به تبلیغات مستقیم و آگهی‌ها موضع می‌گیریم و احساس خوبی نسبت به آن‌ها نداریم؛ چون فقط از خودشان حرف می‌زنند و اطلاعاتی را به ما اضافه نمی‌کنند. اما در اینباند مارکتینگ، شما اطلاعاتی را که مخاطب در پی آن است، در اختیارش قرار می‌دهید و او را به پاسخ سوالاتش می‌رسانید. در واقع، بازاریابی درونگرا یک بده بستان سودمند برای شما و مشتری‌هایتان است. شما به مخاطبان اطلاعات می‌دهید و آن‌ها نیز با استفاده از محصولات یا خدماتتان از شما تشکر می‌کنند!

4- برندتان را قوی می‌کند

بازاریابی درونگرا یا اینباند مارکتینگ

موقعیت برند شما به تصورات مخاطبان و مشتریان در مورد کسب و کارتان بستگی دارد. هر چقدر که بتوانید چهره جذاب‌تری را از کسب و کارتان در ذهن مخاطب ایجاد کنید، می‌توانید موقعیت برندتان را ارتقا دهید و قدرتمند شوید. اینباند مارکتینگ می‌تواند شما را به این هدف برساند.

5- هزینه‌ها را کم می‌کند

در بازاریابی درونگرا دقیقا به هدف می‌زنید و مخاطبان و مشتریان واقعی کسب و کارتان را هدف‌گیری می‌کنید. پس نیازی نیست که مانند بازاریابی برونگرا به دنبال مخاطبانی باشید که نمی‌دانید تمایلی به محصولات شما دارند می‌توانند به مشتری‌های برند شما تبدیل شوند یا نه. پس در اینباند مارکتینگ، با هدف‌گیری دقیق مخاطبان، هزینه‌هایتان را پایین می‌آورید.

بخوانید:  بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت را بشناسید

ابزارهای بازاریابی درونگرا چیست؟

Inbound Marketing

برای این که بتوانید بازاریابی درونگرای موفقی را اجرا کنید، باید از ابزارهای مناسبی استفاده کنید. اما این ابزارها چیست؟ بازارایابی درونگرا ارتباط تنگاتنگی با بازاریابی محتوا دارد. نوعی از بازاریابی که در آن با ارائه محتواهای جذاب و کاربردی مناسب مخاطبانتان می‌توانید آن‌ها را به سمت کسب و کارتان بکشانید. بسیاری از ابزارهای بازاریابی درونگرا با ابزارهای بازاریابی محتوا یکسان است. در ادامه با برخی از ابزارهای بازاریابی درونگرا آشنا می‌شوید.

1- شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی جزء ابزارهای جذاب بازاریابی درونگرا هستند که باید استفاده درست از آن‌ها را برای جذب مخاطب بیاموزید. هر شبکه اجتماعی دارای مخاطبان خاص با سلایق و ویژگی‌های ویژه هستند. برای این‌که بتوانید از شبکه‌های اجتماعی بهترین استفاده را ببرید، باید محتواهای متناسب با مخاطبانتان در هر شبکه اجتماعی را تولید و منتشر کنید.

2- موتورهای جستجو

مخاطبان هر کسب و کار، بخش زیادی از پاسخ پرسش‌هایشان را از موتورهای جستجو به دست می‌آورند. این‌جاست که باید محتواهایی را تولید کنید که در راستای نیازهای مخاطبان و پرسش‌های آن‌ها باشد و هم‌چنین بتواند رتبه‌های خوبی را در موتورهای جستجو به دست آورد تا توسط مخاطبان شما دیده شود. برای این هدف باید علاوه بر نگارش محتواهای جذاب و کاربردی، از اصول SEO یا بهینه‌سازی موتور جستجو بهره ببرید و محتواهایتان را پیش رو مخاطب بگذارید.

3- ایمیل مارکتنیگ

ابزارهای بازاریابی دورنگرا

ایمیل مارکتینگ که یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی محتواست، یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی درونگرا برای جلب مخاطب است. ایمیل مارکتینگ را با اسپم مارکتینگ اشتباه نگیرید! در ایمیل مارکتینگ، مخاطبان خودشان ایمیل‌هایشان را در اختیار شما قرار داده‌اند و می‌توانید ایمیل‌های مناسب و در راستای نیاز مخاطبان را برای آن‌ها ارسال کنید. در حالی که در اسپم مارکتینگ، به افراد مختلف بدون اینکه ایمیل‌هایشان را در اختیار شما قرار داده باشند، ایمیل ارسال می‌کنید که در این صورت جریمه می‌شوید.

بخوانید:  زمان بندی تبلیغات چه سودی برای کسب و کار دارد؟

4- تقویم محتوا

برای این که بتوانید محتواهای مناسب را به صورت منظم در شبکه‌های اجتماعی مناسب منتشر کنید، به یک تقویم محتوا نیاز دارید. در تقویم محتوا، نویسنده، عنوان محتوا، تاریخ نگارش محتوا، تاریخ انتشار محتوا و شبکه اجتماعی برای انتشار محتوا مشخص می‌شود تا بتوانید مدیریت درستی روی نگارش و انتشار محتواهایتان داشته باشید.

5- قیف بازاریابی

قیف بازاریابی یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی درونگرا است که با طراحی مناسب این قیف می‌توانید برای هر کدام از بخش‌های قیف بازاریابی، محتواهای مناسب تولید کنید و مخاطبان مختلف را با کسب و کارتان آشنا کنید. با تشخیص این که هر گروه از مخاطبانتان چه نیازها و اهدافی دارند، می‌توانید به صورت هدفمند به تولید محتوا اقدام کنید و از این طریق، خودتان را در پیش رو خاطبان مختلف قرار دهید.

سخن آخر

با تفاوت های بازاریابی درونگرا و برونگرا آشنا  شدید؟ اینباند مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی است که برای مخاطب ارزش قائل است و منفعت مخاطب را نیز در نظر می‌گیرد. یک بازی برد- برد که هم مخاطبان کسب و کارها از آن سود می‌برند و هم صاحبان کسب و کارها. پس پیش به سوی یک بازی پرمنفعت دوجانبه!

اگر می‌خواهید کسب و کارتان را به روش بازاریابی درونگرا به رشد برسانید، می‌توانید از تیم دیجیتال مارکتینگ شرکت فناوری اطلاعات روندسافت بهره ببرید. این تیم خدماتی مانند بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ویدئو مارکتینگ، SEO را به مشترایانش ارائه می‌دهد.

با روندسافت تماس بگیرید

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here