نشریه

شبکه سازی و فرآیند های اصلی

شبکه سازی - روندسافت

اگر بخواهید سیاست اهدا و به اشتراک گذاشتن منابع را در خود تقویت نمایید نیاز به تمرین و زمان دارید. در کتاب “چگونه میتوان شبکه سازی را تحت کنترل در آورد” نوشته شده است که این سیاست “فرآیند تقاضا و درخواست کمک از دیگران و یا ارائه ی آن به دیگران، بدون انتظار پاداش است “. این عبارت به دو فرآیند هم زمان (ارائه و درخواست) اشاره میکنند که ترتیب آنها معلوم و ثابت نیستند. (روندسافت)

همه چیز درباره انواع کسب و کار اینترنتی تا کسب و کار خانگی

دونوع ارائه کمک به دیگران:

  • آماده بودن برای هر نوع کمکی که ممکن است مورد نیاز باشد
  • ارائه اطلاعات مفید

حال به نوبت نگاهی به این دو مورد می اندازیم و در آخر فرآیند دو طرفه را تعریف خواهیم کرد. آماده بودن برای هر گونه کمکآمادگی و داوطلب بودن برای ارائه هر گونه کمک و حمایت احتمالی، از طرف یک فرد موثر در شبکه هیچ گاه به عنوان یاریگر یک طرفه بودن، شخص برتر و یا یک فرشته نجات که خودش هر گز به کمک احتیاج ندارد ، مطرح نیست.

شبکه سازی - روندسافت

او به صورت واقع بینانه درباره اهداف و برنامه های شخصی، چالش ها، مسائل و مشکلات خود نیز صحبت میکند(این احساس را که به تنهایی قادر به انجام همه کارهایش نخواهد بود را بیان می نماید) آماده بودن برای کمک، بدین معناست که آماده ارائه هر کمکی که در خواست میشود باشیم و در صورت نیاز نیز از شبکه درخواست کمک برای ارائه راهکار و رهنمو د برای حل مشکلات خود داشته باشیم.

بیشر بخوانید:  ۵۰ حقیقت درباره‌ بیت کوین که دود از سرتان بلند می‌شود!

تعریف بیکاری چیست؟ انواع بیکاری و دلایل آن

ارائه اطلاعات مفید برای شبکه

یک فرد مفید برای شبکه، در بحث گفتگو با سایرین، دانش، اطلاعات ،مهارت ها ،ایده ها ،منابع و رهنمود هایش را به راحتی ارائه مینماید بدون اینکه انتظاری برای جبران آن به هر شکلی داشته باشد. این بحث و گفتگوها ممکن است برنامه ریزی شده یا بدون برنامه ریزی ، رسمی و یا غیر رسمی انجام شوند.

در حقیقت تنها منفعت آن لذتی است که شما از کمک و ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند به دیگران کسب می نمایید.اگر چه شما توقعی برای جبران کمک خود ندارید اما خواه ناخواه یک ذهنیت مثبت از شما در ذهن دریافت کننده اطلاعات ایجاد می گردد به گونه ای که او تلاش خواهد داشت در آینده به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ، این کمک شما را جبران نماید.

شبکه سازی - روندسافت

فرآیند دوطرفه

این فرآیند چرخه ای را ایجاد میکند که در آن کمک ها پیوسته شامل همه اعضا شبکه میگردد. این ماعدت ها هم ارائه و هم گرفته میشود تا شبکه را مستحکم تر و قوی تر نموده و توانایی رشد و افزایش تعداد اعضای شبکه را فراهم سازد.

حمایت مالی و روش هایی برای داشتن قرارداد اسپانسرینگ موفق!

این فرآیند که میتوان آن را “بده و بستان” نامید، صرفا بدین معناست که شبکه موثر مثل سکه ای است که دورو دارد. بنابراین شما نمیتوانید یکی از این دورا بدون دیگری داشته باشید. یک شبکه موفق همزمان به موارد ذیل توجه دارد:

  • ارتقاء نیاز سایرین و خود
  • اعتماد کردن و تسلیم ناپذیری
  • ارائه و دریافت خدمات
  • ارائه و پذیرش حمایت ها
بیشر بخوانید:  تجارت الکترونیک و انواع آن چیست؟

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *