کلید واژه های قدرتمند در تبلیغات که باید بدانید

0
1638

در دنیای مدرنی که امروز در آن هستیم، بازاریابان باید با میلیون‌ها تبلیغ از سایر کمپانی‌ها که با انواع روش ها انتشار می یابد رقابت کنند تا بتوانند محصولات یا سرویس خود را از طریق تبلیغات به مخاطبان عرضه نمایند. بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها به‌طور معمول تعداد زیادی از تبلیغات آنلاین را مشاهده می‌کنند و اگر شما به‌عنوان یک بازاریاب بخواهید کورکورانه عمل کنید، قطعا تلاش‌هایتان ثمری نخواهد داشت.

تبلیغات را باید دنیای کلمات دانست. با کلمات است که می‌شود تبلیغ را بر جان و روح مخاطب نشاند و او را مجاب کرد تا حرکتی را انجام دهد. در ادامه 20 کلمه قدرتمند را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، اثرگذاری تبلیغات خود را به میزان قابل‌توجهی بهبود دهید.

مطالب خواندنی : پروژه‌های هندوانه‌ای و انوع کسب و کار

1. شما

تبلیغات درواقع اولین مصافحه شما با مشتریان بالقوه‌تان است. در اولین دیدار، ذهنیت شما این است که می‌خواهید با مخاطبین خود ارتباطی را شکل دهید و در ذهن مخاطبانتان نیز مدام جمله «چه عایدی برای من دارد؟» گذر می‌کند. اگر گفتگو را با تمرکز روی خود شروع کنید، افراد قطعا تمایلی به گوش کردن از خود نشان نخواهند داد؛ بنابراین باید نوک پیکان تبلیغات را به‌سوی مستمعان خود نشانه بروید. هر موقع که خواستید از واژگان «ما» یا «من» استفاده کنید، به یاد داشته باشید که در زبان فارسی، کلمه اثرگذارتری به نام «شما» نیز وجود دارد. از دیدگاه روانشناسی، مخاطب قراردادن اشخاص می‌تواند به ساخت رابطه‌ای قدرتمند کمک کند.

2. کلیک

حتما بعد از اجرای یک کمپین تبلیغاتی با خود فکر می‌کنید که افراد بعد از دیدن یک تبلیغ حتما روی آن کلیک خواهند کرد. خب اشتباه می‌کنید! آیا خود شما روی هر تبلیغی که در پهنه اینترنت می‌بینید کلیک می‌کنید؟

اینترنت پر است از افرادی با شخصیت‌های مختلف. طیف وسیعی از کاربران اینترنت در ایران و جهان را شاید کسانی تشکیل می‌دهند که با اینترنت بزرگ نشده‌اند و واژه «کلیک» برایشان کمی نامأنوس باشد.

بخوانید:  تبلیغات بیلبورد چگونه است و برای چه کارهایی استفاده می شود؟

3. رایگان

در وهله اول، باید حس کنجکاوی و انگیزه مخاطبانتان را با واژه‌هایی مانند «رایگان» تحریک کنید. اگر محصول یا سرویسی رایگان را برای تست در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید، این مهم را حتما در تبلیغات خود برجسته کنید.

4. امتحان کن

کلمه «خرید کن» گاهی ممکن است بیش‌ازحد تهاجمی به نظر برسد و بهتر است که دنبال کلمه ظریف‌تری باشد. از کلمه «امتحان کن» می‌توانید به‌عنوان جایگزینی برای کلمه خرید استفاده کنید. در هر کسب‌وکاری قطعا مشتریان در ابتدا تمایلی به خرید یا پرداخت پول ندارند؛ بنابراین باید آن‌ها را به‌نوعی تطمیع کنید. «امتحان کن» باعث ایجاد انگیزه در افراد شده و آن‌ها را به‌سوی انجام عملی خاص سوق می‌دهد.

5. افزایش

کلمه افزایش یکی از کلماتی است که در بازاریابی B2B بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. وقتی افراد به دنبال محصولی می‌گردند، قطعا به دنبال افزایش بازگشت سرمایه یا بازدهی خود هستند. کلمه «افزایش» می‌تواند ارزش محصول یا سرویس شما را برای مخاطب ملموس کند.

آیا به دنبال افزایش بازدهی کاری خود هستید؟ آیا به دنبال افزایش قد خود هستید؟ آیا به دنبال افزایش طول عمر خود هستید؟ این‌ها همگی می‌توانند انگیزه و کنجکاوی مخاطب را تحریک کنند.

6. فرصت

به‌عنوان یک تبلیغ دهنده باید برای مخاطبان خود «فرصت» فراهم کنید. حال این فرصت می‌تواند یک موقعیت شغلی باشد یا فرصتی برای یک همکاری دوطرفه.

7. پایان

آیا برای فروش یا تبلیغ محصول خود یک ددلاین خاص را درنظرگرفته‌اید؟ اگر این‌گونه است، حتما باید در تبلیغات خود این مورد را ذکر کنید؛ مثلا بگویید «تخفیف 50 درصد فقط تا 5 روز دیگر». یک مهلت محدود می‌تواند الهام‌بخش افراد برای دست‌به‌کار شدن باشد.

8. آسان‌ترین

همه افراد بشر قطعا به دنبال محصولات یا سرویس‌هایی هستند که زندگی را برایشان آسان‌تر کند. زندگی ماشینی امروز فرصت سروکله زدن با مسائل پیچیده را از افراد سلب کرده است؛ بنابراین اگر محصول یا سرویس شما این توانایی را دارد که وظیفه‌ای را آسان‌تر کند، این قابلیت را به‌عنوان نقطه قابل‌اتکا در تبلیغات به کار ببرید و برجسته‌سازی کنید. افراد قطعا به آسان‌ترین‌ها روی خوش‌نشان خواهند داد.

بخوانید:  چه سوالاتی در مصاحبه های شغلی پرسیده میشود ؟

9. یادگیری

کلمه «یادگیری» همانند کلمه امتحان کن می‌تواند افراد علاقه‌مند و کنجکاوی که به محصول شما علاقه دارند ولی نمی‌خواهند پولی صرف کنند را به کلیک کردن روی تبلیغات وادار کند. هدف شما این است که افرادی که در مرحله تحقیق از چرخه فروش قرار دارند را جذب کنید.

10. پیدا کن

وقتی افراد در مورد یک محصول یا سرویس تحقیق می‌کنند، آن‌ها امیدواراند تا به پاسخی دقیق و شفاف برای سوالات هم دست یابند. «پیدا کن» قطعه پازل گمشده‌ای از بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی است که استفاده از آن می‌تواند این کمپین‌ها را تکمیل کند.

11. رشد

اگر شما یک بازاریاب B2B باشید، قطعا با افراد زیادی که به دنبال رشد کسب‌وکارشان هستند برخورد داشته‌اید؛ بنابراین اگر محصول یا سرویس شما می‌تواند در رشد یک کسب‌وکار به افراد کمک کنند، استفاده از آن را در تبلیغات خود فراموش نکنید. حتی در بنرها یا متون تبلیغاتی می‌توانید به‌صورت خلاصه شرح دهید که محصول یا سرویس شما چگونه می‌تواند به رشد کسب‌وکار افراد کمک کند.

12. عشق

وقتی در مورد فروش صحبت می‌کنیم، احساسات یکی از قوی‌ترین نیروهای محرکه به شمار می‌آیند. سعی کنید صرفا به افراد محصولی که می‌خواهند را نفروشید. به آن‌ها عشق بفروشید. این حس را در مشتریان خود ایجاد کنید که آن‌ها برای شما و کسب‌وکارتان بی‌نهایت ارزشمند هستند.

13. مقایسه

آیا کسب‌وکار شما در رقابتی سخت با سایرین قرار دارد؟ اگر چنین است، افراد را دعوت کنید که خود بین محصول شما و رقبا قضاوت کنند. مشتریان بهترین قاضی هستند. با استفاده از کلمه «مقایسه» به‌نوعی می‌توانید اعتمادبه‌نفس و توانایی خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید.

بخوانید:  اشتباه بازاریابی شبکه ای : ۷ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه ای

14. زمان

اگر محصول یا سرویس‌تان می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و وقت مخاطب شود، حتی به این نکته در تبلیغات خود اشار کنید. زمان ارزشمندترین دارایی هر فرد است؛ بنابراین راهکارهایی برای صرفه‌جویی در آن را ارائه دهید.

15. مصدرهای منفی

«فراموش نکن» «از دست نده». این‌ها همه کلماتی هستند که می‌توانند توجه افراد را به خود جلب کنند. البته در استفاده از چنین عباراتی باید محتاط باشید و این عبارات را کوتاه و جالب‌توجه بنویسید. با این دست کلمات افراد را وادار کنید تا تصمیماتی بگیرند که از اتخاذ آن‌ها پشیمان نخواهند شد.

16. اختصاصی

اگر به صورتی اختصاصی در حال ارائه محصول یا ارزشی در بازار هستید، این را حتما در تبلیغات خود بگنجانید. در تبلیغات خود این حس را به مخاطب منتقل کنید که فلان محصول یا سرویس اختصاصا متعلق به شماست و شما صاحب‌امتیاز آن هستید.

17. سریع

قطعا هیچ‌کسی دوست ندارد مدت‌زمان زیادی برای دریافت مزایای خرید خود صبر کند؛ بنابراین به مخاطبان خود بگویید که می‌توانید با سرعت هرچه‌تمام‌تر ارزش و مزایای خریدشان را به آن‌ها تحویل دهید.

18. منحصربه‌فرد

استفاده از کلماتی مانند «منحصربه‌فرد» یا همانند آن می‌تواند باعث جلب‌توجه مخاطبان شود. چه چیزی می‌تواند محصول و سرویس شما را از رقبا متمایز کند؟ اگر محصول و سرویس منحصربه‌فردی دارید، از گفتن آن به مشتریان دریغ نکنید.

19. باش

اولین باش! بهترین باش! قوی‌ترین باش! رئیس خودت باش! افراد عاشق این‌گونه کلمات هستند. این کلمه همانند سایر کلمات ذکرشده در این مقاله جنبه الهام بخشی دارد و نوعی تحول را به مشتری وعده می‌دهد.

20. شروع

چنین کلماتی به‌طور ناخودآگاه این حس را در کاربر ایحاد می‌کنند که باید در مورد قدم بعد خود فکر کند. کلمه «شروع» به افراد انگیزه می‌دهد تا روی بنر یا متن تبلیغاتی شما کلیک کنند. شما باید الهام‌بخش مشتریان خود باشید.

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here