چند نمونه از مشاغل آینده در دنیا

0
1664

مشاغل آینده که افراد میتوانند انتخاب کنند چگونه خواهد بود ؟ آیا در آینده شغل و کسب و کار وضعیتی مناسبی دارد؟ چه تغییراتی در پیش روی زندگی کاری ماست؟ چطور بایدخود را آماده آن کنیم؟

“۶۰ درصد از بهترین مشاغل در آینده هنوز اختراع نشده اند”

توماس فری (Thomas Frey)

تحول دیجیتال چقدر شغل و کسب وکار ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

” در گذشته مشاغل ثابت، خطی، و انحصاری بودند. افراد باید یک مسیر را انتخاب می کردند و در تمامیِ طول عمرشان از دانشگاه تا بازنشستگی آنرا دنبال می کردند.”

“در عصرِ مدرنِ امروزی که تحتِ تاثیر فنآوری های بسرعت در حال تغییر است، این روش دیگر پاسخگو نمی باشد.”

” امروزه مشاغل پیچیده، چند بخشی، تخصصی، مبتنی بر همکاری، و حتی تکامل یافته تر هستند. امروزه بیش از هر زمان دیگری، مشاغل حاویِ نمونه هایی از کسب و کارهای خرد یا کوچک هستند.”

جملاتی که در بالا آمده اند نظر نخبگان عصر ۲۱ است و هر کدام برای اینکه به شکلی جدی در مورد زندگی حرفه ای مان تامل کنیم کافی است .

مطالب خواندنی : شبکه سازی و فرآیند های اصلی

در اینجا میخواهیم ، ، تصویر کلی از ۲۰ شغل برتر در ۱۰ سال آینده را بررسی کنیم .

برخی از این مشاغل امروزه وجود دارند ولی به زودی با تقاضای بیشتری مواجه خواهند شد. برخی از این مشاغل هم هنوز وجود ندارند اما با بررسی های نشانه های جانبی، احتمال وقوع آنها در آینده بسیار قوی است.

۲۰ شغل برتر در ۱۰سال آِینده طبق نظر کارشناسان و خبرگان چنین است :

بخوانید:  انتخاب نام کسب‌وکار ؛ آغاز تولد برند شماست

مشاوران بهره وری: با تاکید بر بهره وری و “ایجادِ تمایز” بهمراه فنآوری های نوین، افراد نیاز به کمک در زمینۀ اصلاح زندگی خود دارند تا بهره وری خود را افزایش دهند و مسائلِ اقتصادی، سلامتی، مدیریت زمان، و مشاورۀ شغلی را با یکدیگر ترکیب کنند.

دستیار شخصیِ دیجیتال: متخصصی که نرم افزار، سخت افزار، اپلیکیشن و منابع مورد نیاز برای تغییر شغل و زندگی تان را به شما پیشنهاد می دهد.

متعادل کنندۀ میکروبی: یک متعادل کننده که ترکیبات و ساختار میکروبیِ محیط یا فرد را مورد بررسی قرار می دهد و پیشنهاداتی برای تعادل اکوسیستم ها در جهتِ بهبود سلامتی ارائه می دهد.

عدم سازماندهی شرکتی: متخصصی که در شرکت ها سلسله مراتب را تغییر می دهد تا فرهنگِ استارت آپی یا نظم در عینِ بینظمی را رواج دهد.

مدرس کنجکاوی: یک مشاور شخصی در زمینۀ سرگرمی. مشاوری که نه تنها الهام بخش است بلکه محتوایی برای خلقِ حسِ کنجکاوی را هم در اختیار شما قرار می دهد و در عین حال راه و رسمِ کشف آنرا می آموزد.

متخصصِ ارزهای جایگزین: همانطور که Bitcoin (سیستم پرداخت) و دیگر ارزهای مجازی در بین افرادی که به ارزِ فیات (Fiat currency) اطیمنانی ندارند رواج یافته است، این شغل فرصتی برای بررسیِ ارزهای جایگزین و همچنین فرصت های سرمایه گذاری را مهیا می کند.

چوپانِ شهری: ترکیبی از کشاورزان و راهنمایان مناطقِ طبیعی شهر. این متخصصانِ کاشت گیاهان، بر روی باغ ها یا زمین هایی با اندازۀ کوچک که در مناطقِ غیر معمول شهری وجود دارند، تمرکز می کنند.

دستیارِ چاپگر: متخصص چاپ سه بعدی و موادِ در دسترس، مانند یک دستگاهِ همه کاره و یا تعمیرکار سابق برای رفع نیاز های مربوط به ساخت و ساز کوچک مورد استفادۀ شما قرار می گیرد.

بخوانید:  اهمیت حفظ مشتری و نحوه استفاده از آن برای شکست رقیبان در کسب و کار

مربی شخصی: مربی شخصیِ سلامتی که نه تنها رژیم های غذایی را ارائه و پیشنهاد می دهد، بلکه روال روزمرۀ داده های شخصی و تناسب اندام را بررسی می کند تا به بهترین گزینه ها دست یابید.

فیلمبرداری داوطلبانه: مانند Task Rabbit برای تجربیات، فیلمبردار داوطلبانه تجارب منحصر بفردی (با استفاده از ابزاری مانند Google Glass/GoPro ) را برای افرادی که از منزل جستجو می کنند، فراهم می کند.

مشاورِ آموزش کلنجار رفتن: این مشاوران دانش آموزان را ترغیب می کنند تا با دنیای واقعی کلنجار بروند و این تجربه را در زندگی امتحان کنند تا اینکه با همان روش های سنتی آموزش ببینند.

مدیر دیجیتالی مرگ: متخصصی که خلق، مدیریت، و یا حذفِ محتوا برای صنعتگران را بصورت آنلاین بعد از مرگ انجام می دهد.

بایگانی کنندۀ گزارشات زندگی شخصی: در دوره ای که هر چیزی در زندگی بایگانی می شود، این نیاز برای متخصصان در همۀ زمینه ها وجود دارد که محتوای زندگی شخصی خود را سازماندهی و بایگانی کنند و استفاده های بالقوه از آن را بیایند.

درمانگرِ سم زدایِ دیجیتال: مشاوری که متخصصِ جدا کردنِ افراد (کسانی که به شدت به اینترنت وابسته هستند) از اینترنت و بازگرداندن آنها به زندگی عادی است.

متخصص سرمایه گذاری جمعیتی: متخصص در سایت هایی مانند Kickstarter و Indigogo که می داند چگونه سرمایه را بدست آورد و یا افزایش دهد تا برای پروژه های سرمایه گذاری جمعیتی بودجۀ کافی را جمع آوری کند.

متخصص مهارت های فرهنگی: مانند یک مشاورِ مالی، این متخصصانِ “محوری” به مشتریان کمک می کنند تا مهارت های لازم در مورد مشاغل مناسب خود را کسب کنند.

بخوانید:  Stories اینستاگرام ؛ رسانه شخصی کسب و کار شما

ساختار بندیِ اسکایپ (Skype): مشاوران شغلیِ رسمی که به یک فرد کمک می کنند تا از طریقِ مصاحبه های راه دور یا ویدئو کنفرانس، شغلی پیدا کند. و این کمک ها شاملِ آموزشِ آداب معاشرت، ظاهر، و مهارت های کلامی است.

مسئولِ الگوهای رفتاری: مانند افراد مشهور و یا با استعداد، این شغل ارزش شخصیت و یا ویژگی های ذهنیِ مورد استفادۀ الگوهای رفتاری را نشان می دهد و آن را بهبود می بخشد.

خلبانان هواپیمای شخصی: با گسترش خارج از ارتش، همزمان با افزایش تقاضای تجاری یا شخصی برای استفاده از هواپیمای بدون سرنشین، خلبانان با تجربۀ هواپیمای بدون سر نشین (مخصوصا آنهایی که تجربۀ درون شهری دارند) بسیار محبوب خواهند شد.

مشاور خصوصی: این مشاور آسیب پذیری های شخصی و فیزیکی را مشخص می کند و برای رفع آنها راهکارهایی ارائه می دهد.

شاید به نظر شما جالب ، عجیب یا حتی باور نکردنی باشد . اما به هر حال به نظر می رسد بهتر  است برای تغییرات جدی آینده نزدیکمان آماده شویم .

ravandsoft.mag

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here