توجه به فرهنگ شرکت ؛ تاکتیکی مهم برای موفقیت

0
1777

مدیر عاملان شرکت ها معمولا فرهنگ را همانند آپاندیس می بینند! زیاد به آن فکر نمی کنند و بدون هیچ مداخله و طراحی هدفمندی آن را می پذیرند.

این درحالیست که اکثرا فرهنگ هایی که خود به خود بوجود آمده اند معمولا در شرکت ها موجود اند. بی توجهی به محیط اطراف باعث ایجاد روش های بد در حین انجام کار، جو منفی و کاهش کارایی مفید می شود.

چرا مدیران عامل به فرهنگ بی توجه اند؟

با وجود تمام نتایج و عواقب بدی که یک فرهنگ اشتبا می تواند بوجود آورد، چرا ۸۰ درصد شرکت ها به آن توجه نمی کنند و اجازه می دهند خود به خود ایجاد شود؟

مدیران عامل فرهنگ را نادیده می گیرند زیرا آن را به عنوان یک مفهوم نرم و ناملموس می بینند. اکثر مدیران توجه خود را به موضوعات سخت مثل داده های تجربی، استراتژی ها، برنامه های توسعه، ماشین آلات، تجهیزات و.. متمرکز می کنند.

مطالب خواندنی : چه سوالاتی در مصاحبه های شغلی پرسیده میشود ؟

آنها وظایفی را ترجیح می دهند که میزان موفقیت در آنها با اعداد و ارقام قابل اندازه گیری باشد. آنها به موارد ناملموسی مثل فرهنگ توجهی ندارند، چون فکر می کنند این مورد برای آنها سودی ندارد.

با وجود اینکه فرهنگ معمولا در حاشیه قرار می گیرد و به آن توجهی نمی شود، اگر یک فرهنگ صحیح را به مرور در سازمان تزریق کنید، باعث افزایش درآمد و فرصت های بیشتر می شود. وقتی یک فرهنگ با کارایی بالا بتواند پیشرفت کند، باعث بوجود آمدن موج هایی از ایده های جدید می شود، ایده هایی که باعث افزایش روحیه و انگیزه کارکنان می شود و الهام بخش آنها خواهد شود تا فراتر از استانداردها کار کنند.

طراحی و ایجاد فرهنگ

بخوانید:  چرا استیو جابز در ذهن ها ماندگار شد؟

شرکت ما گاهی برای یافتن یک کارمند مناسب دچار مشکل می شود، چون تطابق فرهنگی از اولویت های ما در فرآیند استخدام است. اما وقتی فرد مناسب را پیدا می کنیم، فورا تاثیر مثبت آن را بر شرکت مشاهده می کنیم. بعد از ۶۰ سال تجربه در یافتن فرد صحیح، چیزهایی در مورد ایجاد بهترین فرهنگ و استخدام بهترین افراد آموخته ایم، که می توانید آنها را در ادامه بخوانید.

۱-ایجاد ارزش های شفاف

یک لیست مشروح از رفتارهای کلیدی که بر اساس آنها فرهنگ شرکت شما ساخته خواهد شد تهیه کنید. این لیست ارزش های شرکت را مشخص می کند. اگر در همان اوایل بتوانید ارزش های سازمان را در کارکنان تزریق کنید، این رعایت این ارزش ها تبدیل به یک عادت برای آنها می شود.

۲-برنامه ریزی با قصد قبلی

منتظر نشینید تا عده ای از افراد فرهنگ شرکت شما را با انتخاب راه های آسان بسازند. به عنوان یک مدیر به طور فعال درمورد ارزشهای فرهنگی که می خواهید در شرکت شما وجود داشته باشد تصمیم گیری کنید.

این کار باید با شرکت های دیگر متفاوت باشد. اما در هسته این فرهنگ، باید طوری باشد که باعث تقویت کارکنان و کمک به افزایش کارایی گردد. ایجاد درآمد همچنان هدف اصلی شرکت شما است.

۳-شناسایی و دادن پاداش

از کارکنانی که فرهنگ شرکت را پاس می دارند تجلیل و قدردانی کنید. بخاطر رفتار ارزش مدارانه به  آنها پاداش و اعتبار بدهید. در شرکت ما برای ایده های خلاقانه ۵۰۰۰ دلار جایزه تعیین شده است که یکی از این ایده ها باعث شد یک فرآیند کاری ۴ ساعته به ۱۶ دقیقه کاهش یابد.

بخوانید:  تبلیغات بیلبورد چگونه است و برای چه کارهایی استفاده می شود؟

۴-الگو بودن

کارکنان باید ببینید که فرهنگ شرکت در تمام سطوح شرکت جاری است. مدیران شرکت باید در رعایت ارزش های فرهنگی الگو باشند.

 

به فرهنگ شرکت خود توجه ویژه ای داشته باشید. آن را با قصد قبلی و برنامه ریزی طراحی کنید، از ارزش های خود دفاع کنید و کارکنان خود را نیز تشویق کنید تا این کار را انجام دهند.

ravandsoft.mag

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here