بهینه سازی و رفع خطا 500 Internal Server(بخش اول)

0
2192
خطا500

خطای 500 Internal Server چیست و چگونه میتوان این ارور را حل کرد؟ یکی از بدترین اتفاق‌ها برای یک مدیر سایت این است که وقتی وارد سایت خود می‌شوید با مشکلی به نام “500 Internal Server” روبه‌روشوید و بدتر از آن اینکه نمی‌دانید این خطا چه زمانی رخ داده، آیا ۱ ساعت و یا ۱ روز؟500-internal-server-error

به همین منظور جدا از آنکه باید درباره نحوه حل و رفع ارور 500 بدانید، باید بتوانید سایت خود را مانیتورینگ کنید. در(ravandsoft) مقاله با عنوان 15 ابزار برتر مانیتورینگ سایت معرفی شده که این ابزارها میتوانند به خوبی سایت شما را رصد کنند و اگر مشکلی به وجود بیاید از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنند. در این صورت شما دیگر نگران بدنام شدن برند خود و یا فروش کم نخواهید بود.

اینفوگرافیک همه ارورها در یک نگاهارور 500 Internal Server چیست?

خطای 500 Internal Server error (به معنای  مشکل در سرور داخلی500 ) می‌باشد یکی از متداول‌ترین کد وضعیت‌های HTTP  در رنج کدهای 5xx است. 500-internal-server-error  در مدت زمان طولانی مثلا بالای ۶ ساعت، تاثیری بسیار نامناسب بر روی سئو و بازاریابی آنلاین کسب وکار شما دارد.

البته اکثر خطاهای 5xx به جز خطای 503، این اثر بد در سئو را دارند و اگر سریع‌تر رفع نشود ممکن است ربات‌های گوگل این خطا را مشاهده کنند. برای همین به شما در بالا گفته شد که حتما از ابزارهای مانیتورینگ استفاده کنید.

آیا شما مدیر سایت هستید؟ اگر خطای سرور داخلی 500 را در یک یا بیش از یک صفحه از وب‌سایت خود ملاحظه کردید، به منظور دریافت راهکارها یا پیشنهادات بهتر، به روش‌های رفع ارور 500  در وب‌سایت خود که در پایین صفحه قرار دارد مراجعه کنید.

بخوانید:  کارتن خوابی که مالتی میلیاردر کالیفرنیا شد

پیغام خطای 500  ممکن است به شکل‌های متعددی نمایان شود چرا که هر وب‌سایتی می‌تواند و اجازه دارد این پیغام را به دلخواه خود سفارشی سازد همانند صفحه 404 که طراحی هر سایتی بر روی این خطا متفاوت است.

خطای 500 سایت readme که کاستومایز کرده

خطای 500 سایت readme که کاستومایز کرده

برخی از متداول‌ترین پیغام‌هایی که شما می‌توانید در آن خطای HTTP 500 را مشاهده نمایید به صورت زیر است:

500 Internal Server Error
HTTP 500 - Internal Server Error
Internal Server Error
HTTP 500 Internal Error
 500 Error
HTTP Error 500
500. That's an error

وقتی که یک ارور سرور داخلی مثل ارور 500 به وسیله‌ وب‌سایتی که شما در حال بازدید از آن هستید رخ می‌دهد، این خطا را در هر مرورگر، سیستم عامل و حتی تلفن هوشمندتان نیز قابل رویت است، در بسیاری از اوقات یک خطای 500، در پنجره‌ی مرورگر اینترنت به شکل و شمایل سایر صفحات نمایان می‌شود (به بیان دیگر این خطا به صورتی نمایان می‌شود که یک صفحه‌ی عادی در مرورگر وب نمایان می‌شود).

ارور ۵۰۰500 internal server error

دلایل بروز خطاهای 500

همان‌گونه که در بالا اشاره کردم، پیغام‌های خطا 500 حاکی از آن است که یک چیز یا مسئله‌ای در کل سایت اشتباه است.

بسیاری از اوقات، ارور 500 به معنی وجود مشکل در سرور (هاست) یا برنامه‌نویسی سایت است، و گاهی پیدا کردن این مشکل سخت و گاهی موقت است و به سادگی رفع می‌شود.

توجه: هر خطای 500 خودش زیرمجموعه های مختلفی می‌تواند داشته باشد، در بیشتر موارد اطلاعاتی ریز درباره‌ی علت بروز  یک خطای HTTP 500 ، زمانی ارائه می‌شود که آن خطا در یک سرور که از نرم‌افزار مایکروسافت IIS استفاده می‌کند، رخ دهد. به ارقامی که پس از عدد 500 ظاهر می‌شود توجه کنید مانند خطای HTTP 500.19– خطای سرور داخلی که به این معنی است که داده‌های پیکربندی نامعتبر است. پیغام‌های دیگر را در همین صفحه کمی پایین‌تر اورده‌ایم.

بخوانید:  بهینه سازی و رفع خطای 503 Service Unavailable (بخش دوم)

چگونگی رفع خطای 500 Internal Server

همان‌گونه که در بالا اشاره داشتم، خطای 500 ، خطایی است که از سوی سرویس‌دهنده (سرور) است، به این معنی که مشکل احتمالاَ ناشی از سیستم رایانه یا اینترنت، شما نیست، بلکه در عوض این مشکل به سرویس‌دهنده سایت شما (یا به اصطلاح هاست) بر‌می‌گردد.

مطالب خواندنی : CDN چیست و دلایل استفاده از CDN در وب سایت

ممکن است چیز اشتباهی از سوی شما باشد که البته این بیان درباره بروز این مشکل غیرمحتمل است و در ادامه این احتمالات برای بروز این خطا را تشریح خواهیم کرد.


t

قالب وردپرس

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here