بهینه سازی و رفع خطای Reduce the number of DOM elements

0
3890
حل-خطا-Reduce-the-number-of-DOM-element-در-GTmetrix-PardazIT-1

در این مقاله درباره ارور Reduce the number of DOM elements صبحت کنیم و بررسی کنیم منظور این خطا چیست و اینکه رفع آن چگونه باعث بالا بردن سرعت سایت ما می‌شود(روندسافت)

مدل DOM چیست

مدل DOM مخفف عبارت Document Object Model است که برای دسترسی به اشيا و عناصر موجود در يک  سند HTML یا صفحه HTML  است، این مدل از يک سری درخت سلسله مراتبی برای این دسترسی استفاده می‌کند. اين درخت از شی Window به عنوان عنصر مادر يک صفحه HTML شروع شده و به ترتيب به عناصر رده پايين تر ادامه پیدا می‌کند، تا به پايين‌ترين رده عناصر يعنی متن و نوشته برسد .

مدل DOM چیست

تاثیر خطای Reduce the number of DOM elements  در سرعت سایت

ولی استفاده بیشتر این عناصر DOM باعث کند شدن سایت می‌شود، و همان‌طور که نوشته شده Reduce the number of DOM elements یعنی کاهش دهید تعداد المان‌های DOM را، و برای این کاهش باید زبان جاواکسریپت و DOM آشنایی داشته باشید. مشکل سرعت وردپرس خیلی از دوستان که از قالب‌های اماده استفاده می‌کنند می‌تواند این خطا هم باشد هر چند اگر بقیه موارد بهینه سازی شده باشند خطای Reduce the number of DOM elements را بهتر است نادیده بگیرید.

مطالب خواندنی : آیا محتوای اختصاصی میتواند در رتبه سایت تاثیر داشته باشید؟

به پایان مقاله حل مشکل Reduce the number of DOM elements از دوره آموزش جی تی متریکس رسیدیم و امیدواریم در این آموزش سئو که باعث افزایش سرعت سایت و سئو می‌شود، کمک شایانی کرده باشیم، اگر سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید. در جلسه بعد به معرفی خطای Use a Content Delivery Network یا همان CDN می‌پردازیم.

بخوانید:  بهینه سازی و رفع خطای Reduce DNS lookups

ravandsoft

قالب وردپرس

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here