محتوای اختصاصی چیست و آیا در رتبه سایت تاثیر دارد؟

0
1793

آموزش سئو و تولید محتوای اختصاصی

در این بخش از مقاله مخواهیم به چند نکته مهم سئو که در مقالات قبلی آموزش سئو به آنها اشاره کردیم بپردازیم و مختصری در مورد محتوای اختصاصی و قواعدی که درتولید محتوای مناسب بسیار کارایی دارد و رعایت آنها باعث دریافت چراغ سبز سئو  میشود را برای شما ذکر کنیم. با ما همراه باشید!

مقدمه ای براهمیت محتوا در سایت

همانطور که میدانید در هر لحظه  سایت های زیادی دردنیا در زمینه های مختلف طراحی و تولید میشوند و گاهی هزینه های زیادی نیز صرف طراحی . تهیه هاست . سرور و نگهداری آن میشود . و همه این اقدامات جهت جذب کاربران و مخاطبان برای تبلیغ و گسترش زمینه فعالیت شما انجام میگیرد . اما چگونه میشود که با صرف زمان و هزینه های زیاد همچنان سایت شما در صفحات انتهایی گوگل میماند و بازدید سایت کاهش می یابد و رنکینگ آن نامطلوب است . این را باید بدانیم که طراحی یک سایت زیبا و هاست و سرور قدرتمند هرگز نمیتواند نظرکاربران و مخاطبین را برای بازدید از سایت شما جلب کند حتی اگر کاربران وارد سایت شما بشوند به دلیل نداشتن محتوا و مطالب مناسب از آن خارج شده و دیگر وارد سایت شم ا نمیشوند . مطالب و محتوای سایت  مهمترین قسمت و ستون اصلی سایت شما میباشد . کاربران و مخاطبان برای دسترسی به محتواهای جدید و مورد نظر خود وارد دنیای اینترنت میشوند و اگر شما بتوانید این محتوا را در اختیار آنها قرار دهید از سایت شما خارج نخواهند شد و رنکینگ سایت شما هر روز بهتر خواهد شد.

بخوانید:  بهینه سازی و رفع خطای 502 Bad Gateway(بخش دوم)

مطالب خواندنی : بهینه سازی و رفع خطا 500 Internal Server(بخش یک)

محتوای اختصاصی چیست؟

اکنون متوجه شده ایم که محتوا مهمترین قسمت و برگ برنده سایت شماست که میتواند توجه کاربران ومخاطبان را جلب نماید . محتوا نیز میتواند به اشکال مختلفی در سایت منتشر شود . محتوای ویرایشی (کپی) و محتوای اختصاصی .

محتوای اختصاصی

محتوای ویرایشی

محتوای ویرایشی(کپی) همانطور که از اسمش پیداست مطالب کپی شده از سایت های دیگر میباشد که به سایت شما منتقل شده و این مطالب شاید بتواند تعدادی از کاربران را برای بازدید به سایت راهنمایی کند ولی بعد از مدتی به دلیل کپی بودن مطالب سایت را ترک میکنند پس روش خوبی برای جلب توجه کاربران نیست.محتوای شخصی

محتوای اختصاصی

محتوای اختصاصی بهترین روش برای جذب مخاطبان میباشد محتوای اختصاصی یعنی مطالبی که از دانسته ها و تجربیات و آموزه های شخصی شما ایجاد شده است (میتواند ترجمه مقالات خارجی باشد . یا مطالب یک کتاب)و نمونه ای از مطلب شما در دنیای اینترنت وجود ندارد  . در این صورت است که گوگل مطلب شما را به عنوان محتوا و مقاله پایه و اولیه شناخته و آن را با نام سایت شما ایندکس میکند و برای تشکر از شما برای انتشار محتوای غیر کپی رتبه سایت را کاهش میدهد . امیدواریم تا به اینجا ارزش و اهمیت محتوای اختصاصی را متوجه شده باشید . اکنون چند نمونه از نکات مهم برای تولید محتوای اختصاصی و سئوی محتوا را برای شما ذکر کنیم .

نکاتی که در تولید محتوای اختصاصی به شما کمک میکند

1 – زمینه فعالیت و هدف سایت خود را تجربیات .آموزه ها و شغل خود قرار دهید

بخوانید:  آشنایی با دامین اتوریتی و پیج اتوریتی!

2 – از تجربیات . آموزه ها و شغل خود در تولید محتوا استفاده کنید

3 – از آموخته های خود با قلم شخصی برای تولید محتوای اختصاصی کمک بگیرید

4 – از ترجمه مقالات خارجی استفاده کنید و به زبان خودتان بنویسید

5 – محتواهای خود را برای گوگل بنویسید نه برای مخاطبان

اصول و قواعد سئوی محتوا

برای تولید محتوای مناسب باید نکات مهمی را رعایت کنید که در دنیای وب با نام سئو شناخته میشود و میتواند به شما کمک کند تا مطلب و محتوا را به دست مخاطبان خود برسانید و بازدید سایت را افزایش داده و رنکینگ مناسبی را کسب نمایید.

  • استفاده از یک عنوان مناسب و جذاب برای متن و محتوا
  • استفاده از تصاویر در متن (اندازه و حجم مناسب)
  • سئوی تصاویر
  • مقاله نباید کمتر از 300 کاراکتر داشته باشد
  • رعایت heading در محتوا
  • رعایت لینک های داخلی و خارجی
  • استفاده از خطوط خوانا برای متن
  • رعایت ترتیب قرارگیری کلمات جهت زیبایی متن در مقاله
  • استفاده از کلمات کلیدی در متن
  • استفاده از تگ های مناسب و مرتبط با محتوا
  • استفاده از ابزارهای سئوی مطالب yoast
  • تکمیل کردن قسمت های مهم در ابزار سئو

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here