تاثیرات دیجیتال مارکتینگ روی کسب وکار ؟

0
2025
دیجیتال مارکتینگ

تاثیر دیجیتال مارکتینگ روی کسب وکار و تجارت سنتی کاملا مشهور است و جهان دیجیتال مارکتینگ درهایی را به روی مشتریان بالقوه باز می کند و به آنها این فرصت را میدهد تا احساس کنند که به کسب وکارشان مرتبط است , به طوریکه خودشان را قسمتی از کسب و کار تلقی می کند. دیجیتال مارکتینگ مشتریان بالقوه را جلب می کند تا کالاها و خدمات را امتحان کنند.تاثیرات دیجیتال مارکتینگ روی کسب وکار بسیار عظیم و گسترده است.

digital-marketing

روشهای مقرون به صرفه برای تاثیر گذاشتن روی مخاطبان بیشتری ارائه می کند تبلیغات آنلاین خیلی کم خرج تر از تبلیغات چاپی می باشد و این درحالی است که تبلیغات آنلاین بیشتر هم دیده می شود و مورد توجه قرار میگیرد به همین سادگی شما با صرف هزینه اندکی این فرصت را به وجود می آورید که افراد زیادی تبلیغات شما را از طریق رسانه های گوناگون اجتماعی ببینند , درحالی که شما باید چند برابر هزینه کنید تا تبلیغاتی در روزنامه انجام دهید و این در صورتی است که معلوم نیست خیلی هم مورد توجه قرار گیرد.

فرصت های جدید وآسانی برای دستیابی به کالاها و خدمات ارائه میکند دیجیتال مارکتینگ جهان تازه ای از فرصت ها را به ما معرفی می کند دیجیتال مارکتینگ ابزارهایی چون رسانه های اجتماعی , کمپین های اینترنتی , بازاریابی محتوا , بهینه سازی موتورجستجو, تبلیغات بنر در اختیار دارد .

این روزها همه تقریبا همواره آنلاین هستند پس این امکان که همه تبلیغات شما را میبینند وجود دارد این روزها مردم اخبار وضعیت هواشناسی , حواشی مربوط به سلبریتی ها و حتی خریدهای سوپرمارکت شان را خیلی راحت با اینترنت دنبال می کنند پس همواره آنلاین هستند .

بخوانید:  فهرستی جامع از ۳۴۰ مشاغل خانگی زودبازده در ایران

تاثیرات کسب وکار اینترنتی بر کسب و کار سنتی

دیجیتال مارکتینگ

دراینجا برخی از بهترین روش ها برای استفاده احسن از کسب و کار دیجیتال اشاره می کنیم .

دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکار سنتی بسیار مفید و سودمند بوده است , ازجمله :

هزینه

تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ بسیار به صرفه است , تبلیغات در تلویزیون , رادیو و بیلبورد بسیار پرهزینه می باشد و کسی نمی داند که با وجود این همه پر خرج بودن آیا به اندازه کافی دیده می شود ؟ شاید هنگامی که در ترافیک گیر افتاده اید چشمتان اتفاقی به بیلبورد می افتد , در هنگام تماشای فیلم مورد علاقه تان تبلیغات تلویزیون را می بینید اما قبول کنید که این گونه تبلیغات بسیار پر هزینه است .اما تبلیغات دیجیتال مارکتینگ درحالی که خیلی کم هزینه تر از تبلیغات چاپی , رادیو و تلویزیون و بیلبورداست با این حال خیلی راحت می شود از طریق  ppc (پرداخت برای هر کلیک) می توانید متوجه شوید که تبلیغات شما چقدر مورد توجه مردم قرار گرفته است.

تاثیرات

مجددا باید خاطرنشان کنیم که این تفکر که تبلیغات گسترده سنتی تاثیرات بهتر و بیشتری دارد بسیار خام و نادرست است در حالی که تبلیغات اینترنتی وآنلاین باعث می شود تا برند شما بیشتر و موثرتر دیده شود مردم اغلب اوقات آنلاین هستند . مردم وقتی سرکارند پشت کامپیوتر هایشان آنلاین هستند , مردم در مترو و حتی در هنگامی که مشغول تماشای فیلم درخانه هستند با گوشی هایشان کار می کنند و باز آنلاین هستند این واقیعت که مردم بیشتر اوقات  خود را آنلاین هستند وباید به تجار و بازرگانان انگیزه بدهد تا بیشتر به دیجیتال مارکتینگ علاقه مند بشوند.

بخوانید:  اشتباه بازاریابی شبکه ای : ۷ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه ای

سفارشی سازی

یکی از بهترین چیزها در مورد بازاریابی در رسانه های اجتماعی توانایی آن برای سفارشی سازی است شما تبلیغات خود را در اختیار همگان قرار می دهید وتبلیغات شما را همگان با هر جنسیت  , موقعیت , سن , شغل و… می بینند این نوع از تبلیغات گسترده همان چیزی است که کسب و کار شما به آن نیاز دارد.

اطلاعات

تجار و بازرگانان نیاز دارند تا بفهمند که آیا تلاششان برای تاثیر گذاشتن بر مشتریان موثر واقع شده است مارکتینگ آنلاین تحلیل اطلاعاتی ساخنه شده را در اختیار تجار و بازرگانان قرار می دهد تا بدین طریق متوجه شوند که آیا مشتریان آنها تبلیغات شان را می بینند , ایمیل های آنها را چک میکنند و یا به دنبال کالاها و خدمات آنها هستند این جور اطلاعات به آنها کمک می کند تا مرتب خود را بروز کنند و استراتژی های کاری خود را بهبود ببخشند و توسعه بدهند.

مطالب خواندنی : عصر دیجیتال و تحول در دنیای بازاریابی

البته که دیجیتال مارکتینگ را باید دربرنامه های بازاریابی خود قرار بدهید , چرا که به تیم وگروه کاری شما این فرصت را می دهد که از نظر آگاهی و توسعه بیشتر رشد کند از جمله فواید بازاریابی آنلاین می شود به صرفه بودن آن اشاره کرد همچنین به توانایی آن در سفارشی سازی و همچنین این فرصت وجود دارد مه تاثیرعملکرد تبلیغات خود را بروی مشتریان خود تجزیه وتحلیل کنید.

ravandsoft

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here