بهینه سازی و رفع خطای Reduce DNS lookups

0
1729

در این مقاله درباره ارور Reduce DNS lookups و یا ارور Minimize DNS lookups که هر دو به یک مفهوم اشاره دارد، صبحت کنیم و بررسی کنیم منظور این خطا چیست و اینکه رفع آن چگونه باعث بالا بردن سرعت سایت ما می‌شود.(روندسافت)

DNS lookups چیستDNS

Hostname یا آدرس یک سایت همانند ravandsoft.ir گفته می‌شود، تمام Hostname ها استعاره از یک IP هستند که به این استعاره alias هم گفته می‌شود و اگر توجه کرده باشید در تنظیمات DNSها یک نوع رکوردی وجود دارد به نام A، در این نوع رکوردها نام یک سایت (Hostname) را می‌دهیم تا به یک IP وصل شود.

زمانی که شما يک Hostname را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می‌کنید مانند ravandsoft.ir سیستم شما به دنبال IP  آن می‌گردد و اگر در خودش نباشد به‌وسیله مودم به دنیای بیرون وصل می‌شود و یک action به نام DNS lookups(جستجوی DNS) ایجاد می‌کند، ابتدا به سراغ DNS Serverهای ISP محلی (سرویس‌دهندگان اینترنت) می‌رود و به دنبال IP یک Hostname که شما تایپ کردید می‌گردد و اگر درون ISP محلی نباشد به یک DSN Server سطح بالاتر مراجعه می‌کند همانند ISP های جهانی و حتی اگر پاسخ را در آن‌ها پیدا نکند (که بسیار بعید است) درنهایت به بالاترین مرجع یعنی InterNIC خواهد رسید.

InterNIC پايگاه داده‌ ثبت‌نام دامنه (Domain Registration Database) وبرترین و بزرگ‌ترین DNS Server است . شما می‌توانید با مراجعه به آدرس www.internic.net و انتخاب گزینه Whois  و سپس واردکردن آدرس یک سايت به جستجو درباره سايت مربوطه و webserver آن بپردازيد.

پس به شکل خلاصه DNS lookups یعنی عمل جستجوی IP یک سایت در بین DNS Serverها می‌باشد. فرآیند DNS lookup تا زمانی که تمام نشود مرورگر نمی‌تواند فایل‌های لازمه برای نمایش سایت را دانلود کند و اصولا این فرآیند زمانی بین 20 تا 120 میلی‌ثانیه به طول می‌انجامد تا IP یک سایت را پیدا کند.

بخوانید:  بهینه سازی و رفع خطاهای گوگل وبمستر_crawl errors(بخش دوم)

مطالب خواندنی : محتوای اختصاصی چیست و آیا در رتبه سایت تاثیر دارد؟

هدف Reduce DNS Lookups این است که میگوید Reduce کنید یعنی کاهش دهید. ترجمه کامل آن می‌شود زمان جستجوی DNS را کاهش دهید، به عبارت دیگر تعداد دفعات DNS Lookup را کاهش دهید.

نحوه رفع مشکل Reduce DNS lookupsdns

کاهش تعداد DNS lookup ساده به نظر می‌رسد و میتوان با داشتن سیاست های مناسب به این خواسته رسید.

درباره DNS caching

تشکر از DNS caching موجود در کامپیوترها که کمک خوبی به افزایش سرعت سایت می‌کند،  چرا که مرورگر دوباره لازم نیست برای پیدا کردن ای پی به DNS Server ها دستوری ارسال کند و از کش لوکال برای پیدا کردن ای پی یک سایت استفاده می‌کند، البته ذکر این نکته لازم است که وقتی سرور یا هاست یک سایت تغییر کند IP آن سایت هم عوض می‌شود بنابراین مرورگر شما در حافظه‌ی پنهان یا همان کش DNS خود، از IP قدیمی استفاده می‌کند و شما نمی‌توانید مثل همیشه به سایت مورد نظر متصل شوید.

اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید دستور chrome://net-internals/#dns را وارد نمایید تا تمام DNSهایی که در حافظه پنهان خود ذخیره کرده است را مشاهده کنید. برای پاک کردن کش DNS در ویندوز می‌توانید با اجرا کردن CMD در حالت Run as administrator دستور ipconfig /flushdns تایپ و اجرا نمایید.

ravandsoft

قالب وردپرس

قالب وردپرس

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here