بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

0
1796
بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یعنی بازاریابی که کالاها و خدمات را با استفاده از تکنولوژیهای  دیجیتال , اساسا اینترنت و همچنین موبایل , تبلیغات به مشتریان خود ارائه می کند.

از اواخر دهه 1990 و2000 که بازاریابی دیجیتال رونق گرفته است کسب وکار وروش های معمول آن دستخوش تغییر شده است.از آنجا که زندگی امروزه به سوی ماشینی شدن پیش می رود و مردم بیشتر به استفاده از ابزار های دیجیتال تمایل دارند تا حضور فیزیکی برای خرید و فروش ها بنابراین بازاریابی دیجیتال بسیار رونق گرفته است.(روند سافت)

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال شامل بهینه سازی موتور جستجو* SEO * بازاریابی محتوا , بازاریابی تاثیرگذار, اتوماسیون محتوا , بازاریابی کمپین , بازاریابی اطلاعات مبتنی بر داده , بازاریابی الکترونیک , بازاریابی رسانه های اجتماعی , بهینه سازی رسانه های اجتماعی , بازاریابی ایمیل مستقیم , نمایش تبلیغات , کتاب الکترونیک , دیسک های نوری و گیم ها می شود در واقع بازاریابی دیجیتال به کانالهای غیر اینترنتی از جمله اس ام اس وام ام اس نیز دسترسی پیدا کرده است.

شناسایی 10 موقعیت در کسب وکار که به بازاریابی دیجیتال نیاز دارد 

1-  اگر شما در کسب وکارتان هدف و معیار معینی ندارید:

این گونه به نظر می رسد که شرکت هایی که استراتژی دیجیتال ندارند ,  هدف استراتژیکی مشخص را انتخاب نکرده اند و به طور مشخص و واضح نمی دانند که چه می خواهند وقتی شما اهداف بازاریابی دیجیتال را هوشمندانه انتخاب نکنید آنگاه به منابع کافی برای رسیدن اهدافتان دسترسی پیدا نمیکنید.

2- مخاطبان اینترنتی و دیجیتالی خود را نخواهید شناخت :

نیاز مشتری برای دریافت خدمات اینترنتی باید به درستی ارزیابی شود در واقع شما بدون بازاریابی دیجیتال جایگاه بازار و کسب وکار خود را در دنیای اینترنت نخواهید شناخت پویایی بازاریابی  دیجیتال با نوع سنتی اش متفاوت است ابزارهای فوق العاده جالبی برای انجام یک سری تجزیه و تحلیل شکاف جستجو است تا متوجه شوید که چگونه شما مشتریان خود را جذب سایت خود می کنید یا به چه میزان مشتریان جذب کالا ها و خدمات شما می شوند.

بخوانید:  حمایت مالی و روش هایی برای داشتن قرارداد اسپانسرینگ موفق

3- رقبای شما از شما پیشی می گیرند:

اگر از منابع خوب برای بازاریابی دیجیتال استفاده نکنید و به همان روش های پیشین خود برای بازاریابی استفاده کنید آنگاه خواهید دید که رقبای شما از شما پیشی می گیرند و به شما فرصت پیشرفت و ترقی نخواهند داد.

4- جایگاه با ارزش و قدرتمندی در اینترنت ندارید:

یک جایگاه با ارزش و قدرتمند در فضای اینترنتی به شما کمک می کند تا خدمات رسانی خود را متنوع کنید تا بدین وسیله مشتریان خودرا درگیر کنید و آنها به شما متعهد و وفادار بمانند راه اندازی یک استراتژی بازاریابی رقابتی همان روش مناسب برای توجیه مشتریان است که به سراغ شما بیایند.

5- مشتریان اینترنتی خود را خوب شناسایی نکرده اید:

اغلب گفته می شود که دیجیتال بهترین وسیله برای اندازه گیری می باشد اما تحلیل گر گوگل فقط حجم بینندگان را در اختیار شما قرار می دهد اما شما از نظرات مشتریان و این که آنها در مورد خدمات شما چه می اندیشند آگاه نیستید شما باید از ابزارهای دیگری نیز استفاده کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

6- شما ادغام شده و یکدست نیستید :

شما باید یک برنامه جامع بازاریابی دیجیتال داشته باشید اگر یک برنامه جامع در اختیار نداشته باشید برنامه هایتان خیلی موثر نخواهد بود هرکسی می داند که رسانه دیجیتال در صورت ادغام با رسانه سنتی بهتر و تاثیر گذارتر عمل خواهد کرد ما همواره توصیه می کنیم که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ادغام شده را در پیش بگیرید.

7- فضای دیجیتال درکمپانی شما فاقد بودجه یا نیروی کار کافی متناسب با اهمیت آن است.

منابع ناکافی به برنامه ریزی واجرای بازاریابی دیجیتال اختصاص داده شده است و احتمالا کمبود مهارت بازاریابی دیجیتال وجود دارد که پاسخگویی مناسبی به تهدیدات رقابتی را دشوار می سازد.

بخوانید:  چرخه عمر محصول چیست؟

8- پول و وقتتان را با نسخه برداری و تقلید از دیگران تلف نکنید:

حتی اگر شما منابع کافی در دست دارید باز هم ممکن است وقتتان و همچنین پول تان را هدر بدهید بخصوص که شرکت های بزرگ که قسمت های مختلف بازاریابی ابزارهای متفاوت را به کار می گیرند تا خدمات یکسان ومشابه اینترنتی را ارائه کنند.

9- شما به اندازه کافی زیرک وبزرگ نیستید تا همواره پیشتاز باشید:

 اگر به عملکرد شرکت های ممتاز اینترنتی مثل آمازون (AMAZON), دل(Dell), گوگل(Google), تسکو(Tescco), زاپاس(Zappas) نگاه کنید متوجه می شوید که همه آنها  بسیار پویا و اکتیو هستند.

10- بهینه ساز نیستید؟ (optimizing خوش بین)

هر شرکتی که وب سایت دارد تجزیه وتحلیل دقیق نیز خواهد داشت اما بسیاری از مدیران ارشد ای اطمینان را حاصل نمی کنند که آیا تیم شان برای بررسی این تجزیه و تحلیل ها وقت می گذارد یا نه ؟ هنگامیکه یک استراتژی به شما این توانایی را می دهد تا حقوق اصلی را بدست آورید آنگاه پیشرفت مداوم جنبه های کلیدی شما مثل بازاریابی جستجو , تجربه کاربری سایت ,  بازاریابی ایمیل و رسانه های اجتماعی حتمی خواهد بود خوب دیدید که می توانید با به کاربردن بازاریابی دیجیتال از پیش آمدن این 10 مشکل ذکر شده جلوگیری کنید پس متوجه شدید که دلایل قانع کننده ای وجود دارند که شما را متقاعد می کند به دنبال بازاریابی دیجیتال بروید.

مطالب خواندنی :ده درس برتر کسب و کار

ravandsoft

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here