کارتن خوابی که مالتی میلیاردر کالیفرنیا شد

0
2168

خلیل رفعتی یکی از کارتن خواب هایی است که سال ها با اعتیاد دست و پنجه نرم کرد و دوران سیاهی را در زندگی خود پشت سر گذاشت .
او زمانی به خرید و فروش ماشین مشغول بود که گرفتار مصرف هروئین می شود به همین خاطر تمام دارایی خود را از دست می دهد لذا همین امر باعث می شود در خیابان های لس آنجلس به کارتن خوابی بپردازد و تا سر حد مرگ پیش برود.

 

اما عزم او برای ترک اعتیاد زندگیش را متحول می کند و پس از بستری شدن در یک کمپ برای رهایی از زندگی نکبت بارش تصمیم به تهیه یک نوشیدنی از چند میوه مختلف می گیرد که همین امر باعث می شود وی به تاسیس آبمیوه فروشی های زنجیره ای روی آورد و هم اکنون جزو میلیونرهای جهان نیز محسوب می شود او که هم اکنون ۴۶ سال دارد توانسته زندگی متفاوتی برای خود فراهم کند.

تحلیل و تجویز راهبردی:

مرور داستان زندگی خلیل رفعتی برای همه سه درس راهبردی دارد:
۱- همه ما زمین می خوریم. گاهی هم بد زمین می خوریم. گاهی اوقات لجن مال می شویم. ولی وقتی یک سکه طلا لجن ما می شود چیزی از ارزشش کم می شود؟ انسان نیز ممکن است در بخش هایی از زندگی اش لجن مال شود. خداوند به همه ما این فرصت را بخشیده است که بازگشت کنیم.

این مطلب رو هم از دست ندید: علت های شکست در بازاریابی تاثیرگذار

 

بخوانید:  کسب و کار کوچک و معایب و مزایای آن.

۲- اگرچه کسی نمیتواند برگردد به عقب و شروعی عالی داشته باشد، اما هرکسی میتواند از الان شروع کند و یک پایان عالی داشته باشد. خلیل رفعتی سال هایی که در هروئین دست و پا زد را از دست داد اما بدتر آن بود که سال های بعدی را نیز از دست بدهد. از هر جا که هستید و هر زمان که فرصت دارید آغاز کنید تا پایانی متفاوت داشته باشید. حتی اگر آغازتان ناامید کننده است.

خلیل رفعتی

۳- حتی زمانی که زمین می خورید در هنگام برخاستن چیزی از روی زمین بردارید. خلیل رفعتی زمانی که در ترک اعتیاد بود با مفهوم نوشیدنی های ترکیبی میوه ای مقوی آشنا شد و همان را گرفت و زمانی که از اعتیاد رهید همین مفهوم را عملی و تجاری سازی کرد. او اکنون از چیزی پول در می آورد که در زمان زمین خوردن و اعتیاد آموخته بود.

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here