بهینه سازی و رفع خطای 502 Bad Gateway(بخش یک)

0
1827

خطای 502 Bad Gateway چیست؟

خطای 502 Bad Gateway یک کد وضعیت HTTP  از نوع خطاهای 5xx است به این معنا که یک سرویس‌دهنده (سرور) در اینترنت، پیغامی نادرست از سرور دیگر دریافت کرده است. البته معنی لغوی bad gateway (دروازه نادرست )است.(روندسافت)

خطای دروازه نادرست در هر سایت می‌تواند سفارشی شود مثلا سایت *روندسافت *میتواند براساس ساختار و نیاز خود نحوه نمایش خطا ۵۰۲ را تغییر دهد. اگرچه این امر نسبتاَ غیرمعمول است؛ سرورهای وب سایت که مختلف هستند خطای 502 رو به شکل‌های مختلف نشان می‌دهند. برخی از روش‌های متداول نمایش این خطا به صورت زیر است:

چگونگی نمایش خطای 502

Error 502
HTTP 502
502 Bad Gateway
502 Proxy Error
Temporary Error (502)
502. That's an error
502 Service Temporarily Overloaded
HTTP Error 502 - Bad Gateway
Bad Gateway: The proxy server received an invalid response from an upstream server
502 Server Error: The server encountered a temporary error and could not complete your request

نمایش خطای 502 Bad Gateway در پنجره‌ی مرورگر اینترنت همانند نمایش دیگر صفحات در مرورگر است.

خطای معروف “fail whale” در توییتر درواقع نوعی ارور 502 است که معنی آن این است که ظرفیت (مراجعه) به توییتر بیش از حد است (حتی اگر خطای 503 حس بیشتری را دراین‌باره ایجاد کند).

خطای 502 Bad Gateway اگر در به‌روزرسانی ویندوز بروز کند خطای 0x80244021  یا پیام  WU_E_PT_HTTP_STATUS_BAD_GATEWAY را ایجاد می‌کند.

خطاهای 502 Bad Gateway به طور کامل از تنظیمات خاص دیوایس شما مستقل است، به این معنی که شما این خطا را می‌توانید در هر مرورگری، در هر سیستم عامل و هر دستگاه دیگری ببینید درواقع این خطا همگانی است.

بخوانید:  بهینه سازی و رفع خطای Reduce the number of DOM elements

دلیل بروز خطای 502 Bad Gateway چیست؟

در بیشتر موارد، خطای 502 Bad Gateway به دلیل بروز مسائلی بین سرورهای آنلاین که خارج از کنترل شما است رخ می‌دهد. با این حال گاهی اوقات هیچ مسئله‌ی خاصی وجود ندارد بلکه مرورگر شما فکر می‌کند این مشکل مربوط به تجهیزات شبکه‌ی خانگی شما است و یا علت دیگری دارد که خارج از کنترل شما است.

مطالب خواندنی : بهینه سازی و رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable

توجه: وب سرورهای مایکروسافت IIS غالباَ اطلاعات بیشتری در مورد علت بروز خطای 502 ارائه می‌دهند که این کار را با اضافه کردن یک عدد پس از عدد 502 نمایش می‌دهند مانند خطای HTTP 502.3  به این معنی است که وب سرور در حالی که مانند یک دروازه یا پراکسی عمل می‌کند، پاسخی نامعتبر دریافت کرده است. لیست کامل از این اعداد که به عدد 502 اضافه می‌شوند.

نکته: یک خطای HTTP 502.1 که از انواع خطاهای Bad Gateway است، اشاره به مشکل بروز وقفه در برنامه رابط کاربری دروازه‌ی معمول (CGI) دارد و بهتر است به عنوان موضوع وقفه دروازه 504 تلقی و عمل شود.

رفع  خطا 502 Bad Gateway چگونه انجام دهیم؟

ادامه دارد…

ravandsoft

 

قالب وردپرس

ارسال دیدگاه

Please enter your comment!
Please enter your name here